Thursday, May 08, 2008

ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI İHRACATÇILARI ABD PAZARINDA LİDERLİĞİ HEDEFLİYOR


8 Mayıs 2008, Perşembe

Dünya’nın en büyük zeytinyağı tüketici ülkeleri arasında yer alan ve tüketim artış hızı dünya ortalamasının üzerinde artan Amerika Birleşik Devletleri’ne, Türkiye’nin zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak isteyen ihracatçılar, ABD’nin önemli eyaletlerinden olan Florida’nın Ft. Lauderdale şehrinde 3-4 Mayıs 2008 tarihleri arasında yapılan Uluslararası Zeytin ve Zeytinyağı Festivali’ne (International Olive&Oil Fest 2008) katıldı.

Zeytin ve zeytinyağının anayurdu Türkiye, dünya ikinciliği hedefine emin adımlarla ilerliyor. Son yıllarda yapılan dikimlerle 150 milyon zeytin ağacı varlığına ulaşan ve önümüzdeki yıldan itibaren bu ağaçlardan ürün almaya başlayacak olan Türkiye, dünya genelinde zeytin ve zeytinyağı tüketimi yüksek ülkelere yönelik tanıtım çalışmalarına hız verdi.

Dünya genelinde Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını yapmak amacıyla Dış Ticaret Müsteşarlığı ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği işbirliğinde 1 yıl önce kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Türkiye’nin 2012 yılı için belirlediği 2 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmak için Çin ile başladığı tanıtım çalışmalarına Hindistan ve Singapur’dan sonra Amerika Birleşik Devletleri’ni de ekledi.

200 BİN TON ZEYTİNYAĞI REKOLTESİ GELİYOR İHRACAT ŞART

Türkiye’nin önümüzdeki 2008/09 sezonunda zeytin ve zeytinyağında mevcut hava koşulları böyle devam ettiği takdirde büyük bir rekolte beklediğini belirten Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, “Zeytin ve zeytinyağı iç piyasada tüketimi sınırlı olan ürünler. Zeytin ve zeytinyağında Türkiye ihracat yapmak zorunda. Bu amaçla 1 yıl önce kurduğumuz Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, zeytin ve zeytinyağı tüketiminin hızlı arttığı Çin, Hindistan ve Singapur’daki fuarlara katılmıştık. Şimdi bu halkada Amerika’yı da ekledik. Temmuz ayında ABD’de düzenlenen dünyanın en büyük gıda fuarlarından Fancy Food Gıda Fuarı’na da katılacağız. Türkiye yeni sezonda 200 bin ton zeytinyağı ve 300 bin ton sofralık zeytin rekoltesi bekliyor. Sektör olarak, 2012 yılı için zeytinyağında 1.2 milyar dolar, zeytinde 700 milyon dolar ve pirina yağı ihracatında 100 milyon dolar olmak üzere toplam 2 milyar dolarlık hedef koyduk. Bu hedefe ulaşmak için çalışmalarımızı önemli tüketici ülkelere odaklanarak sürdürüyoruz” dedi.

Zeytinyağı tüketiminin son yıllarda Amerika Birleşik Devletleri’nde katlanarak arttığına işaret eden Alper, şöyle devam etti: “2007/08 sezonunda Türkiye en fazla zeytinyağı ihracatını Amerika Birleşik Devletlerine yaptı. 01 Kasım 2007- 30 Nisan 2008 zaman aralığında, Amerika Birleşik Devletleri’ne 6 milyon 687 bin dolarlık zeytinyağı ihraç ettik. ABD, Türkiye’nin yaptığı zeytinyağı ihracatında yüzde 17’lik dilimi temsil etti. Türkiye, ABD pazarında en büyük üçüncü tedarikçi ülke konumunda. Amacımız ABD pazarında ilk etapta ikinci ülke, uzun vadede ise birinci tedarikçi ülke konumuna yükselmek. Türkiye son yıllarda yapılan zeytin dikimleri ile 150 milyon ağaç varlığına ulaştı. Orta vadede 700 bin ton zeytinyağı üreten bir ülke haline geleceğiz. Bu üretimi yapan üreticinin memnuniyeti, bu ürünün değerinde pazarlanması ile mümkün olur. Amacımız, zeytin üreticisinin mutlu olacağı bir ortamı tesis etmek.”

ZZTK NUMUNESİ GÜMÜŞ MADALYA ALDI

ABD’nin Florida eyaletinin Ft. Lauderdale şehrinde 3-4 Mayıs 2008 tarihleri arasında yapılan Uluslararası Zeytin ve Zeytinyağı Festivali kapsamında bir de Tadım Yarışması düzenlendi. Yarışmada, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi’nin numunesi Gümüş Madalya aldı.

No comments: