Wednesday, February 27, 2008

Akhisar Belediyesinden Kurumsal Kimlik Çalışması


AKHİSAR BELEDİYESİ KURUMSAL KİMLİK ÇALIŞMALARINI OLUŞTURURKEN ÜRETİCİSİNİ VE “ZEYTİN KENT” KİMLİĞİNİ DE DESTEKLEMEK İÇİN İKİNCİ BİR LOGO DAHA OLUŞTURDU; “ZEYTİN LOGO”

Akif ÖZALP
Akhisar Haber


Akhisar’ı kurumsal nitelikte temsil eden Akhisar Belediyesi, Akhisar’ı “zeytin kent” kimliği ile bütünleştirebilecek ikinci bir logo daha oluşturdu. Zeytin logosu Akhisar Belediyesi ve Zeytinden Sevgiye ifadesi ile bir çok görsel çalışma da bir yılı aşkın süredir özenle kullanılmaktadır.

Belediyenin yıllar önce bir yarışma ile seçilen kurumsal amblemi de, renkli halinden altın sarısına dönüştürülerek tuğralaştırılmış, Akhisar’ın geçmişten bugüne gelen zenginliğini, simgeleyecek biçime dönüştürülmüştür. Çalışmaların tümünde kullanılan krom sarısı renk; Akhisar’ın tarih ve kültür zenginliğini simgelerken, yeşil renk doğal zenginliklerinin ifadesi olarak biçimlendirilmektedir.

Yapılan çalışmaların bir çoğunda çerçeve ve parantez kullanılması kent için yapılan çalışmalarda belediyenin kapsayan, kollayan ve destekleyen rolünü şekilsel olarak da ifade ettiği bildirildi.

Zeytin’ in artık Akhisar ile özdeşleştiğini belirten Akhisar Belediye Başkanı Salih Hızlı “547. Geleneksel Çağlak Festivali ve Zeytin Şenlikleri’ yle başlayan, üreticiyi desteklemek ve Akhisar’ın adını zeytin ve zeytinyağıyla duyurabilmek için özel olarak hazırlanan, ‘zeytinyağı şilti’ de Akhisar’ın “Zeytin kent” olma kimliğine belediye tarafından verilen ciddi bir destek olarak, yurt içinden ve yurt dışından gelen ziyaretçilere sunulmaktadır. Akhisar Belediyesi ayrıca, sanayi ve ticari kuruluşları başta olmak üzere, pek çok resmi ve özel kurumla paydaşlık yaparak, katıldığı fuar çalışmalarıyla ve sanata ve sanatçıya verdiği destekle “Akhisar kimliğini” ortaya koyma noktasında özenli bir çalışma yürütmektedir” dedi.

No comments: