Friday, February 08, 2008

Marmarabirlik`te kongre maratonu


Yılmaz İŞEL
isel@olaygazetesi.com.tr
Bursa Olay Gazetesi
08 Subat 2008,Cuma


2007-2008 Zeytin Alım Kampanyası ardından, Marmarabirlik`e bağlı 8 zeytin tarım satış kooperatifinde kongre süreci başladı.
Belirlenen tarihe göre, genel kurullar 9 Şubat`ta, gerekli çoğunluk sağlanamaması halinde ise 16 Şubat cumartesi günü yapılacak.
Açıklanan gündem gereği;
Gemlik ve İznik kooperatiflerinin genel kurullarında yönetim ve denetim kurulu, Orhangazi ve Mürefte kooperatiflerinde yönetim, denetim ve delege seçimleri yapılacak, Mudanya, Erdek, Edincik ve Marmara Adası kooperatiflerinde de yalnızca mali genel kurul gerçekleştirilecek.
Ancak.
İznik kooperatifinde seçilecek yeni yönetim ve denetim kurulu üyeleri 10 mayıs tarihine kadar önceki dönemi tamamlamak için görevde kalacak, 10 mayısta tekrar seçime gidilerek bu kez 3 yıl süre ile görev yapacak yönetim ve denetim kurulu üyeleri ile birlik delegeleri belirlenecek.

Baskın seçim olabilir...

Bu arada.
Mudanya, Erdek, Edincik ve Marmara Adası kooperatiflerinin genel kurul gündeminde seçim maddesi bulunmamasının bu genel kurullarda kesinlikle seçim yapılamayacağı anlamına gelmediğini belirteyim.
4 kooperatifin genel kurulunda gündem okunup oylanmadan ortak üye sayısının onda birinin imzasıyla verilecek seçimli genel kurul yapılması önergesinin mevcut üye sayısının yarıdan bir fazlasının kabulü halinde bu genel kurullarda da seçime gidilebilecek.
Kooperatif genel kurullarının tamamlanmasından sonra önümüzdeki nisan ayı içinde ise Marmarabirlik`in mali genel kurulu yapılacak.

No comments: