Friday, February 29, 2008

Komşu "Türk zeytinine" talip



Yenigün
29 Şubat 2008,Cuma


Yunanistan ve birçok Avrupa ülkesi Türk üretimi zeytine yoğun ilgi gösteriyor

Marmarabirlik, ihracat ile Türkiye’ye 18 milyon 500 bin Dolar döviz kazandırdığını açıkladı

Dünya’nın en iyi sofralık zeytinlerinin yetiştirildiği Güney Marmara’da doğan Marmarabirlik, zeytin ve zeytinyağı ürünleriyle Avrupa’da pazar payını arttırıyor. Güney Marmara Bölgesi zeytinlerini 1954 yılından bu yana zeytinyağı ve zeytin çeşitlerinde aranan marka haline gelen Marmarabirlik, 2007’de ihracatta da büyük bir adım attı.

Avrupa ülkelerine ihracat yaptıklarını bildiren firma yetkilileri, özellikle Yunanistan’ın Türk zeytini talep ettiğini açıkladı. 2007’de toplam 32.000 ton ürün elde eden Marmarabirlik, bunun 4 bin 300 tonunu ihraç etti. Bu rakam, Marmarabirlik’in ihracatını bir önceki yıla göre yüzde 30 arttırdığını ortaya koyarken, Avrupa’dan ABD’ye kadar 20 ülkeye yapılan satışların Türkiye’ye kazandırdığı döviz ise 18 milyon 500 bin doları aştı.

Gıda fuarında konuk

Marmara Birlik’in Avrupa başarısında büyük pay sahibi olan Köln’deki Türkiyem Şirketler Grubu Başkanı ve Marmarabirlik Distribütörü Mustafa Duran, şimdi Avrupa’da yeni başarılara hazırlanıyor. Avrupa’da Türk zeytinine olan ilginin gurur verici olduğunu söyleyen Duran, "Dünyanın en büyük gıda fuarı olan Anuga Fuarı’nın 2009’daki konuk ülkesi olduk. Türkiye Köln’deki bu fuara 300 firma ile katılacak. Almanya Türkiye için büyük bir Pazar, Köln’deki bu fuar Türk zeytini için yeni fırsatların başlangıcı olacak ve daha da büyüyeceğiz" dedi.

Marmarabirliğin bu yıl toplam 32.000 ton olarak gerçekleşen satışının 4.300 tonu yurtdışına gerçekleştirildi. Marmarabirlik, Avrupa’dan Amerika’ya kadar 20 ülkeye yapılan bu satışlardan Türkiye’ye 18.500.000 YTL’ye karşılık gelen döviz kazandırdı.

İhracatta yüzde 30 artış

Güney Marmara Bölgesi zeytinlerini 1954 yılından bu yana zeytinyağı ve zeytin çeşitlerinde aranan marka haline gelen Marmarabirlik, 2007 yılında Avrupa ülkelerine gerçekleştirdiği ihracatla başarıya imza attı. Satış stratejisinde ihracata önümüzdeki dönemde daha da ağırlık vermeyi hedefleyen zeytin ihracatında da lider kuruluş olan Marmarabirlik, önceki dönemlere göre ihracatında döviz bazında % 30 artış sağladı. Anuga Fuarında kendi imkânları ile açtığı Türk standının Yunanlılar dâhil birçok ülke tarafından hayranlıkla izlendiğini belirten Mustafa Duran, bugüne kadar Türkiye’den alamadıkları desteği 2009’da beklediklerini söyledi.

No comments: