Thursday, February 28, 2008

Söke Tariş'te Genel Kurul Heyecanı



İHA
28 Şubat 2008,Perşembe


Geçtiğimiz hafta içerisinde çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle ertelenen TARİŞ Söke 1079 Nolu Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Satış Kooperatifi'nin 2006-2007 iş yılı olağan genel kurul toplantısı yapıldı. 171 üretici ortağı bulunan kooperatifin Söke TARİŞ Toplantı Salonu'nda gerçekleşen genel kurul toplantısına TARİŞ Söke 131 Nolu Pamuk Tarım Satış Kooperatifi Başkanı Ekrem Sert, TARİŞ Söke 60 Nolu İncir Tarım Satış Kooperatifi Başkanı Yusuf Ene, Söke TARİŞ Müdürü Mehmet Karayel ve kooperatif ortağı üreticiler katıldı.
Açılışta konuşan TARİŞ Söke 1079 Nolu Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Satış Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İz, 2006-2007 iş yılı genel kurulunun hayırlı olmasını diledi. Geride bırakılan yılda yaşanılan kuraklığın en fazla etkilediği üretim sahalarından birinin de zeytin olduğuna işaret eden İz, zeytinlerin çiçek açma zamanında hava sıcaklığının mevsim normalleri üzerinde seyretmesinin çiçeklerin dalında kurumasına neden olduğunu ve geçen yıl rekoltenin düştüğünü İz; "Tüccarın dökme yağ ithalatının serbest bırakılması konusunda hükümet nezrinde girişimlerde bulunması, zaten zor durumda olan üreticiyi daha da zor durumda bıraktı. Ancak birliğimiz zeytinyağı ithalatına karşı olduğunu her zaman dile getirdi. Ve yapılan görüşmeler sonunda zeytinyağı ithalatına gerek olmadığı yönünde olumlu sonuç alındı. Bu karar bizi rahatlattı. Zeytinyağı ithalatı konusunda geri adım atılmasını sağlayan TARİŞ, üretici için önemli bir kuruluş olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi" dedi.

Yapılan konuşmaların ardından genel kurulda Hasan Serbes, İsmet Aşçı ve Hasan Hüseyin Günal'dan oluşan divan heyeti seçimi gerçekleştirildi. TARİŞ Söke 1079 Nolu Zeytin ve Zeytinyağı Tarım Satış Kooperatifi'nin yönetim ve denetim kurulu raporları, bilanço, envanter ve gelir-gider hesaplarının okunması ve görüşülmesinin ardından yapılan oylamada tüm bu raporlar oy birliği ile kabul edildi. Genel kurulda araç alımı konusunda kooperatif yönetimine yetki verilirken; 2007-2008 iş yılı yönetim ve denetim kurullarının huzur haklarının geçen genel kurulda alınan karar gereği burut asgari ücretin yarısı şekliyle devam etmesi kararlaştırıldı.

No comments: