Sunday, February 17, 2008

BM'nin 'Yağcısı' Oldu 60 Milyon Dolar Getirdi


Hürriyet
17 Şubat 2008 Pazar


Orkide markalı yağları üreten Küçükbay Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, "10 yıldır Birleşmiş Milletler’in (BM) resmi gıda tedarikçisi listesinde varız. Geçen 10 yılda ’resmi tedarikçi’ kimliğiyle 60 milyon dolarlık satış yaptık" dedi.
Son dönemlerde tüketimi hızla artan zeytinyağında güçlü bir konuma gelmek istediklerini söyleyen Küçükbay Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Küçükbay, sektörün daha hızlı bir büyüme trendi yakalaması gerektiğine işaret etti. Küçükbay, "Zeytinyağı yıllık 70 bin ton tüketime ulaştı. İtalya’da yıllık üretim 750 bin ton, İspanya’da ise 1 milyon ton. Türkiye, zeytinyağı pazarında belirleyici olmak için, dökme zeytinyağı yerine kendi markasıyla dünyaya açılmalı" dedi.

ÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR:
Avrupa ülkeleriyle rekabet edebilmek için markanın önemine dikkat çeken Küçükbay şöyle devam etti: "Orkide markası artık tanınmış markalar arasında yer alıyor. Zeytinyağı ambalajlarımızı yeniledik. Kendi markamızla ihracat için ABD ve Japonya’ya yönelik çalışmalarımızı hızlandırdık. Ayrıca 1.5 milyar nüfusuyla, Çin de bizim için büyük bir pazar. Çin halkının yüzde 5’inin zeytinyağı tüketmesi demek, Türkiye kadar bir pazar oluşması anlamına geliyor. Dolayısıyla bizim bu ülkelerdeki etkinliğimizi artırmamızda fayda var."

KİŞİ BAŞI TÜKETİM 1 KİLOGRAM:
Zeytinyağında kişi başı tüketimin 1 kilogram olduğuna dikkat çeken Küçükbay, "Tüketimde hálá istenilen noktaya gelemedik" dedi. Diğer yağlarda kişi başı tüketimin 20 kilogram olduğuna işaret eden Küçükbay, şöyle sürdürdü: "Bugün 70 bin tonluk zeytinyağı pazarının yüzde 50’si markasız üretimden oluşuyor. 35 bin tonu ise marketlerde markalı olarak satılıyor. Burada gelir seviyesine dikkat etmek gerekiyor. Ancak son dönemlerde özellikle doktorlar tarafından sürekli tavsiye edilir hale gelen zeytinyağında tüketimin artmasını bekliyoruz."

MARGARİN HER EVDE BULUNUYOR:
Genel olarak yağ kullanımına dikkat çeken Küçükbay, "Türkiye’de artık evlerde birkaç şişe yağ bulunmaya başlandı. Damak tadı daha çok ön plana çıkıyor" dedi. Kahvaltılık margarin ve yemeklik yağ pazarının da büyüdüğünü anlatan Küçükbay, "Ege, Akdeniz ve Marmara bölgelerinde zeytinyağının kişi başı tüketimi 5 kilograma ulaşabilir. Çünkü doğuda hiç tüketilmeyen yerler var. Margarin ise bugün hemen hemen her evde bulunuyor" diye konuştu.

BM’NİN RESMİ TEDARİKÇİSİ:
Küçükbay, 10 yıldır Birleşmiş Milletler (BM) tarafından düzenlenen gıda ihalelerine katıldıklarını belirterek, "BM’nin resmi tedarikçisi konumuna geldik. 60 milyon dolarlık satış gerçekleştirdik" dedi. Ürünlerinin bugüne kadar, Irak, Afganistan, Filistin, Ürdün, Suriye, Lübnan, Pakistan ve Afrika gibi ülkelere gittiğini anlatan Küçükbay şöyle devam etti: "BM’nin yardım kuruluşları aracılığıyla açtığı ihalelere katılabilmek için kayıtlı tedarikçi olma zorunluluğu aranıyor. Şirketin başvurusunu, bulunduğu ülkedeki banka, vergi, dairesi, sanayi ve ticaret odaları aracılığıyla denetleyen BM, yurtdışındaki bağlantılar için de ciddi bir araştırma gerçekleştiriyor."

Cirosu 180 milyon dolar

DÜNYA markası olma yolunda önemli adımlar attıklarını vurgulayan Ahmet Küçükbay, yeni ihracat pazarlarını şöyle anlattı: "İhracatta son yıllarda hızlı bir yükseliş sergiledik. Birçok yeni ülkeye ihracat yapma başarısını göstererek, ihracat yaptığımız ülke sayısını 80’e çıkardık. 2007 yılında zeytinyağı, diğer yemeklik yağ ve margarin grubunda ihracat hedeflerimizi katladık. Nüfus yoğun pazarlarda büyüyoruz. Japonya ve Çin’in yanı sıra, bugüne dek hiç ihracat yapılamayan Maldiv Adaları ile Endonezya ve Madagaskar’a da ürün satıyoruz. 2006 yılında 45 milyon dolar ihracat yaptık. 2007 ihracatımız da 60 milyon dolar olarak gerçekleşti. 2007 sonunda 180 milyon dolar ciroya ulaştık."

No comments: