Monday, March 03, 2008

Türk zeytinyağı ile Harvey Nichols’ta


Aylin LÖLE
Akşam
03 Mart 2008 Pazartesi


PERAKENDE sektöründe yöneticiyken, ailesinin ürettiği zeytinyağıyla kendi markasını yaratan Semra Kara, sadece Türkiye’de değil başta Dubai olmak üzere yurtdışında da zeytinyağı kraliçeliğine oynuyor. Kara, 20. yüzyılın başlarında Manisa’nın Soma ilçesi’nin Bayat Köyü’nde Çetin Ailesi’nin reisi Tevfik Efe ile başlayan zeytinyağı üretimini bugün ailenin sekizinci kuşak temsilcisi olarak sürdürüyor.

KURŞUN ETİKETLİ

Ürünlerini Türkiye’de 40 noktada, Dubai’de ise üç noktada satışa sunan Kara, 250 yıllık ağaçlardan elde edilen zeytinlerden sınırlı sayıda ürettiği zeytinyağını da Türkiye başta olmak üzere dünyadaki Harvey Nichols’larda da satışa sundu. Kurşundan metal etiketi olan ve üzerinde sertifika numaralarının yer aldığı özel üretim 2 bin şişe zeytinyağının, Türkiye’deki satış fiyatı ise 50 YTL.

Kara, “Her yıl annem kendi üretimimiz olan yağdan tenekelerle gönderirdi ve ben hiç dışarıdan parayla yağ satın almazdım. İzmir’e gidemediğim bir dönemde evdeki zeytinyağı bitince markete gitmek zorunda kaldım. O kadar ürün arasında tadım yapma şansım olmadı ve içime sinen bir ambalaj bulamadığım için zeytinyağ almadan eve geri döndüm ve bu işi yapmaya karar verdim” diye konuşuyor. 2007’de Tantalis markası ile üretime geçtiğini belirten Semra Kara, “Üretim kapasitemiz 30 ton civarında” dedi. Aynı zamanda fiyatları 10-20 YTL arasında değişen akasya, ahududu, pepino, çıtır kabak gibi farklı ev yapımı reçeller de satan Kara, zeytin ve zeytin ezmesi satışına da başlayacak.

Şişede büyük dedenin resmi var

ANNESİNİN dedesi olan Tevfik Efe’nin, Batı Anadolu’nun ilk zeytin tüccarlarından biri olduğunu anlatan Semra Kara, “Ben de şişelerin üzerinde yer alan etiketin üzerine onun resmini bastırdım. Tevfik Efe’nin hayatta olan oğlu 90 yaşındaki dedem Muzaffer Çetin, buna çok sevindi” dedi.

No comments: