Tuesday, March 25, 2008

Zeytin Ezmesi


Aşçı Fok
Nurdan Çakır Tezgin
www.ascifok.com


Geçen gün hem kahvaltılık, hem de akşamlık hoş bir tad yakaladı bizim damağımız, arkadaşlarımız genel istek üzerine zeytincilere de duyursana dediler.

Aslında zeytincilerden ziyade zeytinseverler desem daha mı iyi ne! Çünkü, zeytincilerin tariflerle pek arası yok gibi, varsa yoksa tağşiş, prim ve diğer yağların kötü fenalığıyla ilgilendikleri için, şu sıralar lezzet ve tadım işlerine pek itibar etmiyorlar kanaatimce (yanlış olabilirim).

Yine de, (İsmi lazım değil) iyi bir markanın siyah zeytin ezmesinden hazırladığım çok yönlü tadı paylaşmalıyım sizlerle. İsmini de koydum; "Katmer Arası Kara Kız"

Katmer Arası Kara Kız

Önce malzemesi;
4 yemek kaşığı zeytin ezmesi,
2 yemek kaşığı tuzsuz domates salçası,
Bir yemek kaşığı az tuzlu biber salçası
3 yemek kaşığı ufalanmış iç ekmek
3 yemek kaşığı dövülmüş ceviz
biraz çiçek kekiği
biraz kimyon
çok az tarçın
bir diş sarımsak
iki kaşık sızma yağ

Hazırlanışı: Sızma zeytinyağında ince kıyılmış bir diş sarımsağı soteliyoruz, üzerine domates ve biber salçalarını ilave edip, pişme kokusuna ulaşıncaya kadar ateşte kavuruyoruz. Ateşten indirdiğimiz bu salçalı karışıma, zeytin ezmesi, ceviz içi, ekmek içi ve diğer tüm baharatları da koyup karıştırıyoruz. Üzerine biraz daha sızma zeytinyağı döküp, ceviz parçalarıyla tadıma hazır hale getiriyoruz.

Ben; akıtmaya benzeyen, Hint mutfağında da çapati denilen yağsız katmervari hamur işiyle sunum yaptım. Mis gibi pişmiş sıcacık katmerlere sürdüğümüz zeytin ezmeli kara kız sosu kesinlikle çok lezzetliydi, çayla, ayranla ve rakının anasonuna çok yakışıyor benden söylemesi :) Haa yanında az tuzlu fakat damakta kekremsi tat bırakan bir beyaz peynir olursa daha da iyi...

Ben işi iyice abarttım, ikinci defa hazırladığımda tuzsuz kaşar loru da ilave ettim. Tuzsuz kaşar loruyla zeytin ezmesinin birlikteliği çok özel bir keşif doğrusu, bunu geliştirmeliyim... Kreplere sarıp rulo şeklinde aperatifler hazırlanabilir neden olmasın?

Minik doğranmış salatalık turşusuyla karıştırılınca da yakışıyor, özellikle rakı mezesi olarak. Denemeye değer şeyler çıktı ortaya, tavsiye ediyorum :)

Hoşlukla.

No comments: