Sunday, June 08, 2008

ECE ZEYTİNLERİ, ZEYTİN İHRACATINDA ÇİFTE ŞAMPİYONLUK MUTLULUĞU YAŞIYOR

Türkiye’nin zeytin deposu Akhisar’da Ece Markası ile sofralık zeytin üretimi yapan Yeniçağ Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş., Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından gerçekleştirilen “2007 Yılı Başarılı İhracatçılar Ödül Töreni”nde Genel Ambalajlı ve Markalı Ambalajlı zeytin ihracatı kategorilerinde Türkiye birincisi oldu.

Ece Zeytinleri,19 Ocak 2008 tarihinde Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen ödül töreninde de, 2007 yılında Genel Zeytin İhracatı kategorisi dahil olmak üzere,4 kategoride Türkiye birincisi olmuştu.

İki yıl üst üste Türkiye şampiyonu olmanın mutluluğunu ve gururunu yaşadıklarını belirten Ece markası ile üretim yapan Yeniçağ Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gökalp, başarılarını istikrarlı bir şekilde sürdürerek, Türkiye’ye katma değer kazandırmaya devam etmek için 365 gün 24 saat çalışmaya devam ettiklerini söyledi.

TÜRK ZEYTİNCİLİK SEKTÖRÜ RAKİPLERİ İLE REKABETTE ZORLANIYOR

Türkiye’de zeytin ihracatını arttırmak için; fidan yetiştiriciliğinden çiftçiye, işletmelere varıncaya kadar bu sektörün kurallarının oluşturulması gerektiğine işaret eden Gökalp, “İstikrarlı ihracat yapabilmenin tek yolu kaliteli, standart, sürekli, rekabete uygun dünya fiyatlarıyla ve markalı ürünlerle dünya raflarında bulunmanıza bağlıdır. Bunları yerine getiremediğiniz takdirde o pazarlara girmek için harcadığımız tüm emek, zaman ve finansman tamamen boşa gitmektedir. Bunun için yeterli ve kaliteli hammaddeye ulaşabilecek üretici birliklerinin bir an önce kurulması gerekmektedir” dedi.

Türkiye’de küresel ısınma nedeniyle bu sene hammadde sıkıntısından dolayı iri kalibre zeytinin az olması ve fiyatların yüksek olması nedeniyle, uluslar arası piyasada Türk zeytin ihracatçılarının rekabet gücünün azaldığını anlatan Gökalp şöyle konuştu: “Yurtdışında hammadde fiyatlarının ton başına 800-1000 dolar seyrederken Türkiye’de 2000-2500 dolar olmasıyla rekabetin mümkün olmadığını ilgili kurumlara ilettik. Dahilde İşleme Rejimi kapsamında, bu yıl ülkemizde çok az olan 80-180 kalibre arası zeytinin sadece ihracat amaçlı ithalatına izin verilmesi istedik. Ancak uluslararası piyasada yer almayan kişi veya kuruluşların ve bazı basının olumsuz ve yanlış bilgilendirmesi neticesinde bu iş yapılamadı. Bundan dolayı Romanya ve Bulgaristan gibi iri zeytin tercih eden ülkelerin zincir marketlerinde ürün temininde ve fiyat noktasında rekabet şansımız kalmadı.”

MARKALI İHRACATA PAZARLAMA DESTEĞİ ŞART

Bazı uluslararası zincir marketlerin katılım bedeli olarak ürün bedelinin neredeyse yüzde 45-50’sine varan komisyonlar talep ettiklerini belirten Gökalp, “Dolayısıyla bu fiyatlar, tüketicinin alamayacağı, pazarlamacının satamayacağı, üreticinin veremeyeceği bir noktaya gelmektedir. Marka olabilmemiz bu raflarda olmamıza bağlıdır. Tarım sektörüne dayalı böyle bir ürünün yüzde 45-50 katılım bedeliyle uluslararası zincirlerde sadece firma gayreti ve desteği ile yer alması mümkün değildir. Bu nedenle markalaşma için mutlaka pazarlama ve raf desteğinin devlet tarafından sağlanmasını gerektirir. Ülke tanıtımı yapılırken zeytin ve zeytinyağı mutlaka kullanılmalıdır” şeklinde konuştu.

ECE ZEYTİNLERİ 27 ÜLKEYE İHRAÇ EDİLİYOR

Ece zeytinleri olarak , ulusal ve uluslararası standartlara ve mevzuatlara uygun üretim yaptıklarını anlatan Gökalp, “Firmamız TSE ve Uluslararası geçerliliğe sahip ISO 9001:2000 belgesi ve HACCP belgesine sahip. Üretimimizin yüzde 50’si yurtiçinde , yüzde 50’si ise Avusturya, Hollanda, Almanya, Rusya, Romanya, Bulgaristan, Kosova, Amerika, Kanada, Irak, İran, Pakistan ve Türki Cumhuruyetleri başta olmak üzere 27 ülkeye ihraç ediliyor. İhraç edilen tüm ürünler kendi markamızla ve ağırlıklı olarak 1 kilogramın altındaki küçük ambalajlarda gönderiyoruz. Hedefimiz, Ece markasıyla tüm dünya raflarında yer almak, markamızı, firmamızı ve ülkemizi en iyi şekilde tanıtmak. Bu nedenle kaliteli, güvenli, dünya standartlarında, istikrarlı bir üretim gerçekleştiriyoruz. Yurtiçi ve yurtdışında çeşitli fuarlara katılarak firmamızı ve ülkemizi tanıtmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Ece Zeytinleri olarak, 1993 yılında Akhisar’da 8 bin ton yıllık kapasite ile Türkiye’de özel sektöre ait ilk modern zeytin işletmesini kurarak, yurtiçi ve yurtdışında kendi markalarıyla sofralık zeytin üretim ve ticaretine başladıklarını anlatan Gökalp, şöyle konuştu: “Bugün ise firmamız 32 bin metrekare alan üzerinde 10 bin metrekare kapalı alanda yıllık 15 bin ton kapasiteye ulaştı. Siyah zeytin, yeşil zeytin, biberli yeşil zeytin, dilimli zeytin ,soslu zeytin, zeytin ezmesinden oluşan ürünlerimizin yüzde 80’i küçük ambalajlarda satılmaktadır. Bu ürünler pastörizasyon veya sterilizasyon veya inert gaz altında muhafaza edilerek, Ece, Oriyent, Sofa, Ecem markalarıyla sağlıklı olarak müşterilerin beğenisine sunulmaktadır.”

Ece Zeytinleri olarak, 15 yıldır Türkiye’de zeytincilik sektörüne daha faydalı olabilmek için kesintisiz çalıştıklarını anlatan Ece Zeytinleri Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gökalp, “Sürekli kendi markamızla ve ambalajlı olarak zeytin ihracatını hedefledik ve bu günlere ulaştık. Firmamız zeytin sektörünün gelişmesi ve dünyada hak ettiği yeri alabilmesi için sektörümüz adına, üreticilerle, sanayici ve ihracatçılarla yapmış olduğu işbirliğini bundan sonra da yapmaya devam edecektir” diyerek sözlerine son verdi.

Ece Zeytinleri Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gökalp, zeytin ihracatında bütün kategorilerde birinci olmanın gurur ve mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Ece Zeytinleri Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gökalp (sağda), Genel Ambalajlı Zeytin İhracatında Türkiye Birinciliği ödülünü Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Oğuz Satıcı’nın elinden aldı.

Ece Zeytinleri Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gökalp (solda), Markalı Ambalajlı Zeytin İhracatı Kategorisinde Türkiye Birinciliği ödülünü Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanı Mustafa Türkmenoğlu’nun elinde aldı.

No comments: