Monday, June 30, 2008

EGE İHRACATÇI BİRLİKLERİ GENEL KURUL MARATONU TAMAMLANDI

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nde Ali Nedim Güreli’nin listesi eksiksiz olarak seçilirken Güreli’nin önceki listesinde Yönetim Kurulu üyesi olarak görev yapan Zeytindostu Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken bu sefer Denetim Kurulu’nda görev aldı. Ölken’den boşalan yönetim kurulu üyeliğine ise Uygun Rafine Ltd. Şti.’yi temsilen Emre Uygun seçildi.

Türkiye’nin en eski ve en köklü dış ticaret kurumu olan ve yıllık 7.5. milyar dolar ihracat gerçekleştiren Ege İhracatçı Birlikleri 2007 yılı seçimli genel kurullarını tamamladı. Seçimler sonrasında Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde bulunan 12 ihracatçı birliğinin, 11’inde mevcut başkanlar koltuklarını korurken, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nde Rafael Çikurel görevini Menaşe Gabay’a devretti. Zaman zaman heyecanın yükseldiği genel kurullar dostane ortamda tamamlandı. Kazananları ilk kutlayanlar yarıştıkları isimler oldu. Egeli ihracatçıların seçimi önümüzdeki günlerde Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanı’nın seçimi ile son bulacak.

Ege İhracatçı Birlikleri içerisinde 10 birlikte seçimlere tek liste ile gidilirken, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Ege Maden İhracatçıları Birliği’nde ihracatçılar iki listeli seçim heyecanı yaşadılar. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nde Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu Başkanlığı görevini de sürdüren Mustafa Türkmenoğlu’nun hazırladığı liste, Cengiz Balık’ın hazırladığı listeye 100-69 üstünlük sağladı.

Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nde seçimlere tek liste ile gidilmekle birlikte yönetim kurulu asil üyesi olmak için kıyasıya bir yarış yaşandı. Ege İhracatçı Birlikleri’nin 108 kişilik yönetim kurullarında ise 87 firma yerini korurken 21 firma ihracatçı birlikleri yönetim kurullarına girmenin mutluluğunu yaşadı. 9 yönetim kurulu üyesinden 5 tanesi değişen Ege Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği değişimin en fazla yaşandığı birlik oldu.

Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği’nde Ali Nedim Güreli’nin listesi eksiksiz olarak seçilirken Güreli’nin önceki listesinde Yönetim Kurulu üyesi olarak görev yapan Zeytindostu Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Ölken bu sefer Denetim Kurulu’nda görev aldı. Ölken’den boşalan yönetim kurulu üyeliğine ise Uygun Rafine Ltd. Şti.’yi temsilen Emre Uygun seçildi.

Ege İhracatçı Birlikleri’nde yönetim kurullarına seçilen firmaların temsilcilerini bildirmelerinden sonra yönetim kurulları tam olarak şekillenecek. Yönetim Kurulları resmi görev dağılımlarını yaptığında Ege İhracatçı Birlikleri Başkanlar Kurulu oluşmuş olacak. Başkanlar Kurulu kendi arasında toplanarak başkan ve başkan vekilini belirleyince süreç tamamlanmış olacak.

No comments: