Monday, June 23, 2008

Tadım Eğitiminin Ardından‏

Ülkü ÜLKEN
Zeytindostu Derneği
Tadım Eğitimi Moderatörü


1.Ulusal Zeytindostu Tadım Panelisti Eğitimi'nin ikinci ayağı olan uzmanlık eğitimi 19-21 Haziran tarihlerinde Zeytincilik Araştırma Enstitüsü'nde başarılı bir şekilde tamamlanmıştır. Eğitime zeytinyağı tadımı konusunda bilgisi olan ve bu eğitimin ilkini daha öncesinde almış olan toplam 34 tadımcı adayı katılmıştır.Eğitimde farklı pek çok tadın algılanması uygulamalı olarak anlatılmış ve çok sayıda yağ tadımı yapılmıştır.

Eğitime katılan kursiyerlerimizin listesi ;

MEHMET ATAY
AHMET ERTÜR
OSMAN MENTEŞE
BERK GENÇOL
HAKAN KUMCUOĞLU
REŞAT AKKAN
ÖZNUR AYŞE GİRİT
BURCU KESER
FARUK YÜKSEL
EBRU ÇAKIR
BANU BAHAR
HAKAN GÖKALP
HASAN KÖŞKLÜ
FERUDUN İNANLI
SELÇUK GİDER
KADER ÇETİN
BİRSEN PEHLİVAN
NURDAN ÖZKAN
CEMİL AKYÜZ
GÖZDE TÜRKÖZ
TUBA BOYDER
AYSUN UĞUR
HAKKI YAZICI
SEMİH SABUNCU
GÖKHAN BÖCEKLİ
RENAN TUNALIOĞLU
MÜCAHİT TAHA ÖZKAYA
CEM TOKER
MÜCAHİT KIVRAK
DİDAR SEVİM
HANİFE TELLİOĞLU
OYA KÖSEOĞLU
HARUN DIRAMAN

Uzman adaylarımıza katılımlarından dolayı teşekkür ediyor ve çıktıkları bu zor ama bir o kadar da zevkli tadımcılık yolunda başarılar diliyorum.

Bu tarz eğitim ve toplantıların en güzel tarafı, yeni bilgileri uzmanlarından öğrenmenin yanı sıra görüşemediğimiz dostlarımızı görmek, aynı yola baş koymuş insanlarla birarada olmak, karşılıklı fikir ve bilgi alışverişinde bulunmak ve böylece amaçlananın yanı sıra da pek çok şeyi öğrenebilmek, fikir sahibi olmak.

Tadım eğitimi katılımcılarına tadımın yanı sıra çok şey öğretti. Ürüne, üretime farklı bakış açıları getirdi.

Tadım uzmanlığı sevda isteyen, emek isteyen çok uzun bir süreç. Bu eğitimlerle bu süreci başlatmış bulunuyoruz. Şu ana kadar bu eğitimleri en az 1 defa almış olan 100 kadar tadımcı adayımız var. Bundan sonrasında kademeli olarak eğitimler devam ederek bu sayı tüm bölgelerimizde tadım panelleri kuracak seviyeye ulaştırılacaktır. Önümüzdeki programımız bir dahaki eğitim tarihine kadar kendimizi geliştirmek, öğrendiklerimizi pekiştirmek ve deneyimimizi arttırmak olacaktır.Bunun için önümüzdeki 2 hafta içerisinde Zeytindostu Derneği olarak yurtdışından tadım sonucu belli olan, belli tadlarda yoğunlaşmış zeytinyağı numuneleri getirterek sizlere sunacağız.Sizler de Derneğimizden temin etmiş olduğunuz bu yağları tadarak bilgilerinizi pekiştireceksiniz.Ekim ayı içerisinde yapılacak eğitimlerle de hangi aşamaya geldiğimizi bir kez daha görmüş olacağız. Ayrıca tadımcı adaylarımızla belirli aralıklarla bir araya gelerek tadım yapacağız.

No comments: