Monday, December 03, 2007

Biraz zeytinyağı çalıştım hızlı markalaşma şart


Anadolu Ajansı
03.12.2007, Pazartesi


TÜSİAD Tanıtım Komisyonu Başkanı Ümit Boyner, 'Türkiye, marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda. Markalaşmaya çok hızlı bir şekilde geçmek hepimizin arzusu' dedi.

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Tanıtım Komisyonu Başkanı Ümit Boyner, Türkiye'nin tanıtımı ile zeytin ve zeytinyağındaki markalaşma sorununa baktığında çok paralellikler ve benzerlikler gördüğünü belirterek, “Maalesef Türkiye, marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda” dedi.

Ayvalık Ticaret Odası ve Ayvalık Belediyesi'nin ortaklaşa düzenlediği “3. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri” kapsamında, Ayvalık Tarihi Vakıflar Zeytinyağı Fabrikası'nda dün “Zeytinyağının Tanıtımı ve Pazarlanması” konulu panel düzenlendi. TÜSİAD Tanıtım Komisyonu Başkanı Boyner, Dünya Odalar Federasyonu Başkanı Rona Yırcalı'nın yönettiği panelde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili 3 senedir çalıştığını belirterek, “Çok kısıtlı kaynaklarla çalışıyoruz” dedi.

“Türkiye'nin tanıtımı ile zeytin ve zeytinyağındaki markalaşma sorununa şöyle bir baktığım zaman çok paralellikler ve benzerlikler gördüm” diyen Boyner, şöyle konuştu: “Biz zeytinyağında ne yapmışız dünya ne yapmış onlarla ilgili örnekler vermek istiyorum. Biraz zeytinyağına çalıştım. Türkiye şu an 150 bin ton üretiyor, hedef 600 bin tona çıkmak. Gerçekten de Türkiye gibi bir ülke için 150 bin ton üretim çok da fazla olmasa gerek. Üretimin belli bir kısmını 80 bin tonunu yurt dışına satabiliyoruz. Maalesef Türkiye marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda. Markalaşmaya çok hızlı bir şekilde geçmek de hepimizin arzu ettiği bir şey."

'Markalaşmada İtalya önde'
Konuşmasında diğer ülkelerden örnekler veren Boyner, "İspanya, İtalya ve Yunanistan hemen akla geliyor. Bir de Tunus varmış. Tunus'u bilmiyordum. Ama o da önemli üreticilerden bir tanesi. İspanya'ya baktığınızda senede 1.5 milyon ton üretiyor. Dünyada tüketilen zeytinyağının yaklaşık yüzde 40'ını İspanya üretiyor. İspanya da enteresan bir şekilde markalaşmada İtalya'nın arkasında” diye konuştu.

Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Rahmi Gençer de etkinliklerin ilk yılında coğrafi işareti gündeme getirdiklerini ve bunu kamuoyu ile paylaştıklarını belirterek, “Sonuçta Ayvalık olarak biz coğrafi işaretimizi aldık ve üçüncü sene sonunda da uygulamaya başladık. Ayvalık'ta bütün çiftçilerimiz, üreticilerimiz, marka sahipleri bu işe emek koydu. Uygulamanın büyük bir kısmını hallettik” dedi.

Panele, Ayvalık Belediye Başkanı Hasan Bülent Türközen, Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) İhracat Genel Müdürlüğü Tarım Daire Başkanı Mustafa Sever, Ulusal Zeytin ve Zeytinyağı Konseyi Yönetim Kurulu üyesi Selim Kantarcı ve Ayvalık Zeytin Üreticileri Derneği Başkanı Salih Madra da katıldı.

"Türkiye'yi de yeterince tanıtamıyoruz zeytinyağını da"

Sabah
3 Aralık 2007, Pazartesi


TÜSİAD Tanıtım Komisyonu Başkanı Ümit Boyner, "Türkiye marka zeytinyağı yerine dökme üreticisi durumunda. Üretim olması gerekenin altında" dedi.

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TÜSİAD) Tanıtım Komisyonu Başkanı Ümit Boyner, Türkiye'nin tanıtımı ile zeytin ve zeytinyağındaki markalaşma sorununa baktığında çok paralellikler ve benzerlikler gördüğünü belirterek, "Maalesef Türkiye, marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda'' dedi. Ayvalık Ticaret Odası ve Ayvalık Belediyesinin ortaklaşa düzenlediği "3. Ayvalık Zeytin Hasat Günleri'' kapsamında, Ayvalık Tarihi Vakıflar Zeytinyağı Fabrikası'nda "Zeytinyağının Tanıtımı ve Pazarlanması'' konulu panel düzenlendi. Ümit Boyner Dünya Odalar Federasyonu Başkanı Rona Yırcalı'nın yönettiği panelde yaptığı konuşmada, Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili 3 senedir çalıştığını belirterek, "Çok kısıtlı kaynaklarla çalışıyoruz'' dedi. Boyner, şöyle konuştu: "Türkiye şu an 150 bin ton üretiyor, hedef 600 bin tona çıkmak. Gerçekten de Türkiye gibi bir ülke için 150 bin ton üretim çok da fazla olmasa gerek. Üretimin belli bir kısmını 80 bin tonunu yurtdışına satabiliyoruz. Maalesef Türkiye marka zeytinyağı yerine dökme zeytinyağı üreticisi durumunda. İspanya, İtalya ve Yunanistan hemen akla geliyor. Bir de Tunus var, o da önemli üreticilerden bir tanesi. İspanya'ya baktığınızda senede 1.5 milyon ton üretiyor. Dünyada tüketilen zeytinyağının yaklaşık yüzde 40'ını İspanya üretiyor. İspanya da markalaşmada İtalya'nın arkasında.''

COĞRAFİ İŞARET
Ayvalık Ticaret Odası Başkanı Rahmi Gençer de etkinliklerin ilk yılında coğrafi işareti gündeme getirdiklerini ve bunu kamuoyu ile paylaştıklarını belirterek, "Sonuçta Ayvalık olarak biz coğrafi işaretimizi aldık ve 3. sene sonunda da uygulamaya başladık. Ayvalık'ta bütün çiftçilerimiz, üreticilerimiz, marka sahipleri bu işe emek koydu'' dedi.

No comments: