Wednesday, December 05, 2007

Ulusal Zeytinyağı Tadımcıları UZTAD grubu kuruldu.


Hasan Köşklü

Geçtiğimiz yıl Ayvalık yöresinde ve bu yıl da ülkemizin zeytinyağı üretilen hemen hemen her yanından katılımla EZZİB sponsorluğunda Aydın'da yapılan Tadım Paneli eğitimine katılmam, Uluslararası Standartlarında Zeytinyağı Tadımı konusunda ne kadar az şey ( her ne kadar -18 hata puanı ile geçer not alsam da) bildiğimi anlamamı sağladı.
Konuyu zeytinyağına gönül ve emek veren arkadaşlar ile bir araya geldikçe "ne yapabiliriz?"i araştırdık.
"Tadım Paneli Eğitimi konusunda neler yapılmalı?" sorusuna yanıt ararken bu konuda ne kadar az bilgi paylaşımı olduğunun farkına vardık.
Yasal düzenlemeler içinde yer alan bir Ulusal Tadım Paneli olmadığını da bu arada değerlendirdik.
Sonrasında, başlangıç olarak, Ulusal Zeytinyağı Tadımcıları UZTAD grubunu kurarak bilgi paylaşımına başlamayı ve gelişme sağlamayı amaçladık.
UZTAD zincirin bir halkası yalnızca ve amacı tadım konusunda gelişme sağlamaktan başkaca amacı yok.
Bilginin evrenselliği doğrultusunda konularımız ile ilgili paylaşım amaçlanan grupta, yapılan ön çalışma sonucunda UZTAD altta yer alan tanıtım yazısı ile birlikte internetteki yerini aldı.
http://groups.google.com.tr /group/uztad?hl=tr
İnternetteki yoğun e-posta trafiğinden etkilenmemesi amacıyla grup, amacı doğrultusunda bilgilendirme yapacak herkese açık tutulacak, konularımız dışındaki e-postalar yayınlanmayacaktır.
İnternetteki paylaşımın örnekleri elele verildiğinde, Ülkemize ve Sektörümüze Tadımcılar ve Tadım Panelleri kazandırabileceğimiz ümidini veriyor.
Umarım başarırız.

“Bazı kimseler savaş zamanında yapılan işlerin birçoğunu bana ve başkalarına mal ederler. Bu yanlıştır. Bir kişinin, beş kişinin, elli kişinin böyle büyük davalarda ne ehemmiyeti olur ki?
Gönlünde vatan muhabbeti taşıyan her vatansever o günlerde bizim gibi düşünmüş, bizim gibi duymuş ondan sonra bizimle beraber olmuştur. Milli mukavemette aslan payını kendine ayırmakta hata vardır. Bir elin şamatası olur mu ki?” Yörük Ali Efe


Ulusal Zeytinyağı Tadımcıları UZTAD, Zeytinyağı tadımı ve değerlendirilmesi konusunda tadımcılar yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.

UZTAD grubu Tadım Kursu açmak,
Zeytinyağı tadımcılarını ve konuya ilgili bireyleri bir araya
getirerek bilgilenmeyi sağlamak,
Tadım programları organize etmek,
Zeytinyağı Üreticilerini Tüketicilerini ve Kamuoyunu bilinçlendirerek haksız rekabete engel olmak,
Uluslararası Zeytinyağı Konseyi Standartlarında Tadım Panelleri oluşturmak ve Ülkemizdeki bağımsız laboratuarlar ile işbirliği yaparak Ülkemizde eksikliği duyulan her türlü bilimsel ve kurumsal yapılanmaya insan kaynakları oluşturmaya destek amacıyla kurulmuştur.

Zeytinyağı kalitesi ve tadımı konularında bilgi sahibi kişiler (tadımcı, uzman, entellektüel vb) ile konuyu hiç ya da az bilen, ilgi duyan ve doğru bilgiye ulaşmak isteyenlerin bir arada olacakları moderasyonlu bir gruptur ve konularımız dışındaki e-postalar yayınlanmayacaktır.

UZTAD'a ulaşmak için;
http://groups.google.com.tr /group/uztad?hl=tr

No comments: