Wednesday, December 19, 2007

"Orkide Yağları", bir dünya markası olacak


ŞİRKET, SIVI YAĞ PAZARININ YÜZDE 15'İNE SAHİP BULUNUYOR

Sektörün öncü kuruluşu, Ege Bölgesi Sanayi Odası tarafından dışsatım, yatırım ve istihdam dallarında birincilik ödülüne layık görüldü


Orkide markalı ürünleriyle 80 ülkeye ihracat gerçekleştiren ve sıvı yağ pazarının yüzde 15'ini elinde bulunduran Küçükbay Yağ Sanayi A.Ş, Ege Bölgesi Sanayi Odası'nın (EBSO) Atatürk Kültür Merkezi'nde düzenlediği, "Geleneksel Başarılı Sanayi Kuruluşları Ödül Töreni"nde dört dalda birden ödül aldı.

Başarı artacak
Orkide Yağları, "Son 10 yıldır aralıksız yüksek ihracat gerçekleştiren kuruluşlar" kategorisinin yanı sıra zeytinyağı grubunda da "En Yüksek Yatırım", "En Yüksek İhracat", "En Fazla İstihdam" dallarında birincilik ödüllerine layık görüldü. Orkide Yağları adına ödülleri alan Dış Ticaret Müdürü Ahmet Us ve Satış ve Pazarlama Müdürü Kaya Büker, Orkide'nin 2008'de de büyük başarılara koşacağını ifade ettiler.

Uzman kadro
Orkide markasının bugün 80 ülkede tüketiciyle buluştuğunu belirten Ahmet Us, dünya markası olma yolunda önemli mesafe aldıklarını ve 2008'de de ihracat ağırlıklı büyümeyi hedeflediklerini söyledi.
Sürekli yeni yatırımlar gerçekleştirerek makine parkurlarını yenilediklerini, uzman kadro denetimindeki otomasyon sistemi ile üretim gerçekleştirdiklerini kaydeden Us, "Zeytinyağı alanında sektörde büyük bir boşluk vardı. Biz yatırımlarımızla bu boşluğu doldurduk. Şu anda Türkiye'nin en kaliteli ürünlerinin yetiştiği Edremit ve Ayvalık zeytinleriyle üretim gerçekleştiriyoruz" dedi.

Hijyenik önemli
İnsan sağlığı için en önemli şey olan hijyenin, Orkide için büyük önem taşıdığını ifade eden Kaya Büker de şunları söyledi: "Sürekli yatırım ilkesiyle hareket ederek, Türk ve Dünya Gıda Kodeksi'ne uygun üretimle kalite ve sağlığı ucuza sunuyoruz. Türkiye'de istihdam konusunda sektöre öncülük ederek, yeni iş olanakları yaratmanın mutluluğunu yaşıyoruz."

Hedef, ilk 150
İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO) açıkladığı Türkiye'nin ilk 500 büyük sanayi kuruluşu sıralamasında 2005'te 268'inci, 2006'da ise 59 basamak yükselerek 209'uncu sırayı aldıklarını söyleyen Ahmet Us, şu bilgileri verdi: "Dünya markası olma yolunda önemli adımlar atıyoruz. İhracat yaptığımız ülke sayısını 80'e çıkardık. 2007'de zeytinyağı, diğer yemeklik yağ ve margarin grubunda ihracat hedeflerimizi katladık. Japonya ve Çin'in yanı sıra bugüne kadar hiç ihracat yapılamayan Seyşel ve Maldiv Adaları ile Endoezya ve Madagaskar'a da ürün satıyoruz. 2006'da 45 milyon dolar ihracat yaptık. 2007 ihracatımız da 60 milyon dolar olarak gerçekleşecek. 2007'de Türkiye'nin en büyük ilk 150 sanayi kuruluşu arasına girmek için var gücümüzle çalışacağız."

BM'nin resmi tedarikçisi
Birleşmiş Milletler'in (BM) resmi tedarikçisi olarak 10 yıldan beri ihalelere katılan Küçükbay A.Ş, BM ihaleleriyle Irak, Afganistan, Filistin, Ürdün, Suriye, Lübnan, Pakistan, Balkarya, Çeçenistan ve Afrika'nın büyük bölümüne (Sudan, Somali, Kongo, Mali, Eritre, Cibuti) bugüne dek toplam 60 milyon dolarlık satış gerçekleştirdi. Ahmet Us, BM'nin yardım kuruluşları aracılığıyla açtığı ihalelere katılabilmek için kayıtlı tedarikçi olma zorunluluğu arandığına dikkat çekti.

Zeytinyağına ağırlık verdi
Türkiye'nin zeytinyağında yıllık 200 bin tonluk üretim kapasitesine sahip olduğunu, iç tüketimin de 70 bin ton olarak gerçekleştiğini belirten Ahmet Us, "İtalya'da yıllık üretim 750 bin ton, İspanya'da 1 milyon ton. Türkiye, zeytinyağı pazarında belirleyici olmak için dökme zeytinyağı yerine kendi markasıyla dünyaya açılmalı. Kendi markamızla ihracat için ABD ve Japonya'ya yönelik ihracat çalışmalarımızı hızlandırdık" diye konuştu.

No comments: