Wednesday, December 12, 2007

ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI TANITIM KOMİTESİNİN İKİNCİ DURAĞI HİNDİSTAN


HİNTLİLERE TÜRK ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI

Son yıllarda sağlıklı yaşam kültürünün gelişmesi ile birlikte yıldızı parlayan ve Türkiye’de son yıllarda yapılan dikimlerle ağaç varlığı 90 milyondan 150 milyona çıkan zeytin ve zeytinyağı sektörü önümüzdeki yıllarda oluşacak 250 bin ton rekoltenin elde kalmaması için tanıtım atağına hız verdi. Sektörün hedefi 2010 yılı sonunda 1 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmak.

Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkan Vekili Metin Ölken, sektörün hedefinin önümüzdeki 5 yıllık süreçte 1 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmak olduğunu, çalışmalarını bu amaç doğrultusunda yönlendirdiklerini Çin ile başladıkları tanıtım faaliyetlerine, Hindistan ile devam ettiklerini sıradaki ülkelerin ise ABD, Japonya, Kanada, Güney Kore, Rusya, Arjantin, Tayland, İngiltere, Almanya, Romanya ve Avusturalya olduğunu söyledi.

Bu yıl Nisan ayında kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ilk hedef pazar olarak ilk Çin’i seçti. Zeytinyağı tüketimi son yıllarda katlanarak artan Çin Halk Cumhuriyeti’ne Türkiye’den zeytin ve zeytinyağı ihracatını arttırmak için kolları sıvayan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Çin'in en önemli liman kentlerinden Xiamen'de 8-11 Eylül 2007 tarihleri arasında yapılan Uluslararası Yatırım ve Ticaret Fuarı’na (CIFIT) katılarak stand açtı, Çinlilere zeytin ve zeytinyağı ikramında bulundu. Çinli tüketicilerin beklentilerini öğrendi.

Çin’den sonra dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan ise ikinci hedef ülke oldu. Hindistan’da 06 – 08 Aralık 2007 tarihleri arasında Yeni Delhi kentinde düzenlenen IFEINDIA - Uluslararası Gıda, İçecek, Konukseverlik ve Ağırlama Fuarı’na (International Food Drink and Hospitality Exhibition) Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ülkemiz zeytin ve zeytinyağının tanıtımı amacıyla bir standla yer aldı.

Hindistan’ın önemli fuarlarından olan IFEINDIA Fuarı’nın 06 Aralık 2007 tarihinde resmi açılışı Hindistan Endüstri, Çalışma ve İstihdam Bakanı Mangat Ram Singhal tarafından yapıldı.

Hindistan’ın dünyanın 6. büyük ekonomisi olduğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkan Vekili Metin Ölken, ülkede yaşayan 1 milyarı aşan nüfusun 350 milyonunun orta sınıf tüketiciden oluştuğunu, zeytin ve zeytinyağı pazarının Hindistan’da büyümesi için gerekli zeminin bulunduğunu söyledi.

IFEINDIA Fuarı’na sektörde söz sahibi İspanya, Yunanistan, ABD, Fransa, Almanya, İtalya, Çin ve Japonya gibi ülkelerinde katıldığını anlatan Ölken, “Hindistan’ın gıda ve içecek ithalatı her yıl yüzde 15 artış gösteriyor. Dış Ticaret Müsteşarlığımız 2007 yılında Hindistan’ı hedef pazar olarak seçti. Türkiye Milli Katılım organizasyonu Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği’nce yapılan IFEINDIA Fuarı’na 7 firma ile Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi ve Fındık Tanıtım Grubu’nun katılımı sağlandı” diye konuştu.

Fuar süresince elde edilen izlenimlerden zeytin ve zeytinyağının Hindistan’da oldukça şanslı ürünler olduğunu belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkan Vekili Ölken, zeytin ve zeytinyağının Hindistan’da tanındığını, özellikle 2008, 2009 ve 2010 yıllarında Uluslararası Zeytin Konseyi’nin Hindistan’da Tanıtım Faliyetleri yapma kararı aldığını söyledi. Ölken şöyle konuştu: “Uluslararası Zeytin Konseyi tarafından başlatılan faaliyetlerin oldukça yararlı olduğu gözlendi. Bu nedenle ülkemizin de Hindistan’da IFEINDIA Fuarı’nda yer alması oldukça isabetli oldu. Ancak bu faaliyetlere devam ederek pazarda yer alabileceğimiz inkar edilemez bir gerçek.”

No comments: