Thursday, December 06, 2007

Zeytinyağı damlası gibi para toplayıp tanıtım yapılacak


Funda Özkan
Radikal
6 Aralık 2007, Perşembe


Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu'nun 2008 başında Japonya, ABD, Kanada, Güney Kore ve Avustralya gibi gelir düzeyi yüksek ülkelerde tanıtıma başlayacağını duyurmuştum, salı günü.
Zeytinyağını tanıtacak şirketin ne kadar işinin ehli olduğunu sormuştum, Tanıtım Grubu yetkilileri uzun, detaylı bir ihale süreciyle ajansın belirlendiğini anlatırken, Tuluad İletişim Müşteri İlişkileri Grup Direktörü Fikriye Çetin de, gönderdiği elektronik postada, "Ortalama
10 yıllık bir reklam tecrübesi olan kişiler tarafından 2003 yılında kurulmuş bir reklam ajansıdır. Sizin de kabul edeceğinizi sandığımız gibi bir ajansın adının az ya da çok duyulmuş olması o ajansın yaptığı ve/veya yapacağı çalışmaların kalitesini ne azaltır, ne eksiltir" diye yazmış.
Tanıtım işinde dönüp dolaşıp aynı konuya geliyoruz.
Ne kadar parayla tanıtım yapılacak?
Dış Ticaret Müsteşarlığı'na bağlı İhracat Genel Müdürlüğü'nde Tarım Daire Başkanı Mustafa Sever'in başkanlığındaki Zeytin-Zeytinyağı Tanıtım Grubu'na devlet, proje başına 250 bin dolar verecekmiş.
Zeytin ve zeytinyağı ihracatının da on binde 5'i tanıtım fonunun kasasına gidecekmiş. Demek ki her 10 bin dolarlık ihracatın 5 doları havuza eklenecek.
Türkiye'nin zeytinyağı üretiminin bu yıl 80 bin ton olması bekleniyor.
70 bin ton da stokta var, eder 150 bin ton. 60 bin tonu iç piyasada tüketiliyor. Kalanın da 60-70 bin tonunun ihraç edileceği tahmin ediliyor.
Rakamlara boğmayayım, zeytin ve zeytinyağı ihracatının tahmini hesabı toplam 300 milyon dolar. On binde beşten eder 150 bin dolar. 250 bin dolar da proje bazında devletten geleceğine göre toplamda 400 bin dolar rakamına ulaşıyoruz. Reklamcılar iyi bilir, 400 bin dolarla hangi ülkede
nasıl tanıtım yapılacak?

Türkler henüz sevemedi
Ayvalık'taki geçen hafta sonu Zeytinyağı'nın Tanıtımı ve Pazarlanması' toplantısında, TÜSİAD Tanıtım Kurulu Başkanı Ümit Boyner, 'Üretimi kendine bile yetmeyen İtalya'nın dünyaya Türk, Yunan zeytinyağını İtalyan zeytinyağı diye sattığını' hatırlatırken, Türkiye'nin dünyada 'markalaşmış üründe' var olabilmesi için yenilikçi duruş sergilemesi, 'marka hikâyesi yaratarak' farklılığını ortaya koyması gerektiğini söylüyordu. Dünyaya Türk zeytinyağını tanıtırken, şunun yanıtını bulmalıyız. Yunanistan yılda kişi başı 22 kilo, Türkiye 1 kilo tüketiyor. Türklere Türk zeytinyağını sevdiremeyen sektör, dünyada nasıl varlık gösterecek?

No comments: