Saturday, December 22, 2007

Gaziantep Şahinbey'de yeni zeytin işleme tesisi..


Kaynak: www.tarimmerkezi.com
22-Aralik-2007 Cumartesi

Gaziantepli girişimci, fabrika dönüşünde 3 teneke zeytinyağı dökülünce 500
bin YTL harcayarak kendi zeytin işleme tesisini kurdu.
Şahinbey ilçesine bağlı Büyük Şahinbey beldesinde yaşayan girişimci
Mehmet Yalım, yaptığı açıklamada, kurduğu işletmede kendi zeytininin yanı sıra ücret karşılığında diğer çiftçilerin zeytinini de işlediğini söyledi.
500 bin YTL harcayarak kurduğu modern tesisin kuruluş öyküsünün ilginç
olduğunu kaydeden Mehmet Yalım, şunları anlattı:
"Bizim bahçelerimizin zeytininin yağ verimi yüksektir. Ancak, zeytinimizden bir türlü istediğimiz oranda yağ alamadık. Her yıl zeytinimizi farklı fabrikalara götürüyor ve işliyorduk. 3 yıl önce zeytinimi hasat ettim ve Nizip'e götürdüm. Zeytinden çıkan yağı tenekelere doldurdum ve eve döndüm. Döndüğümde, tenekelerden üçünün devrildiğini ve yağı döküldüğünü gördüm. Atalarımız 'mal canın yongası'
diye boşa dememişler, çok üzüldüm. Beldemizdeki zeytin üreticilerini fabrika fabrika dolaşmaktan kurtarmak için bir tesis kurmaya karar verdim ve kurdum."
Üreticinin alın terinin karşılığını alabilmesi için en son teknolojiyle çiftçilere hizmet verdiklerini anlatan Mehmet Yalım, tesisin hem kendisini hem de belde ve çevresindeki köylerde yaşayan zeytin üreticilerini memnun ettiğini söyledi.
Mehmet Yalım, işletmede, üreticinin getirdiği zeytinlerin insan eli değmeden işlendiğine ve son aşamada içilebilir nitelikte temiz ve saf zeytinyağı elde edildiğine dikkati çekti.

No comments: