Saturday, December 22, 2007

İHRACATÇILARDAN TANITIM GRUPLARI ATAĞI


Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıldönümünde 500 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmayı hedefleyen ihracatçılar, kurdukları tanıtım grupları ile dünyanın dört bir tarafında ürünlerini tanıtarak ihracatlarını arttırmak için çalışıyorlar.

Bu yıl 106 milyar dolar ihracat rakamına ulaşan ve Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100. yıldönümünde 500 milyar dolar ihracat rakamını kendilerine hedef olarak belirleyen ihracatçılar, kurdukları tanıtım grupları ile hedefleri tutturmak için çalışıyorlar. Tanıtım gruplarında İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Üyeleri ve Dış Ticaret Müsteşarlığı yetkilileri görev alıyor.

Türkiye ilk kez, 1997 yılında Fındık Tanıtım Grubu'nun kurulması ile tanıtım grupları kavramı ile tanıştı. Bugün, Türkiye'de Fındık Tanıtım Grubu'nın dışında, Deri Tanıtım Grubu, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Seramik Tanıtım Grubu, Antep Fıstığı Tanıtım Grubu faal bir şekilde dünyanın dört bir tarafında Türk ürünlerini tanıtmak ve ihracatını arttırmak için hummalı bir çalışmanın içerisindeler. Su Ürünleri Tanıtım Grubu ve Turinçgiller Tanıtım Grubu ise kurulma aşamasında bulunuyor.

Tanıtım Grupları yurtdışında ürünlerinin tanıtımına ağırlık veriyor.Ancak, Türkiye içinde de tanıtım ihmal edilmiyor. Özellikle Fındık Tanıtım Grubu ve Deri Tanıtım Grubu bu anlamda TV ve Gazete reklamları, havalimanlarında bilboard çalışmaları başta olmak üzere değişik metotlarla, Türk halkını da hedef kitleleri arasına almış durumdalar. Deri Tanıtım Grubu aralarında Dış Ticaretten Sorumlu Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı, TÜSİAD eski Başkanı Tuncay Özilhan, Erman Toroğlu,Hülya Koçyiğit gibi isimlerin aralarında bulunduğu çok sayıda siyasetçi, işadamı, sanatçı ve sporcuyu tanıtım kampanyalarında kullanmıştı.

TANITIM GRUPLARI SİNERJİ YARATIYOR

Tanıtım gruplarında ihracat sektörü ile Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın güçlerini birleştirdiğini ve bir sinerji oluştuğunu anlatan Ege İhracatçı Birlikleri Genel Sekreteri Sezmen Alper, tanıtım gruplarının yaptığı çalışmalar sayesinde ürünlerin Türk ve dünya kamuoyunda tanınırlığının arttığını bunun da tüketime olumlu katkı sağladığını söyledi.

Özellikle arz fazlası olan ürünlerin tanıtımına daha fazla ağırlık verilmesi gerektiğine işaret eden Alper, "Bu sayede arz-talep dengesi oluşacak. Hem üreticinin ürünü gerçek değerini bulmuş olacak, hem de Türkiye'ye kazandırılan ihracat gelirinde ciddi bir artış sağlanmış olacak. Tanıtım Gruplarının çalışmaları ile 2023 yılı için belirlenen 500 milyar dolar ihracat hedefine çok daha kolay ulaşılacak" şeklinde konuştu.

EN SON ZEYTİN VE ZEYTİNYAĞI TANITIM KOMİTESİ KURULDU

Türkiye'de en son Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi kuruldu. 7 Nisan 2007 tarihinde kurulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi,bugün sayıları 150 milyona ulaşan zeytin ağacından elde edilecek zeytin ve zeytinyağlarının hedef pazar olarak belirlenen ABD, Kanada,Japonya, Avustralya, Rusya, Güney Kore, Hindistan, İngiltere,Romanya, Çin gibi ülkelerde tanıtımı için çalışmalar yapacak.

Komite, Çin'in en önemli liman kentlerinden Xiamen'de 8-11 Eylül 2007 tarihleri arasında yapılan Uluslararası Yatırım ve Ticaret Fuarı'na(CIFIT) katılarak stand açtı. Çin'den sonra dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan ise ikinci hedef ülke oldu ve Hindistan'da 06 - 08 Aralık 2007 tarihleri arasında Yeni Delhi kentinde düzenlenen IFEINDIA - Uluslararası Gıda, İçecek,Konukseverlik ve Ağırlama Fuarı'na (International Food Drink and Hospitality Exhibition) Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, ülkemiz zeytin ve zeytinyağının tanıtımı amacıyla bir standla yer aldı. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi yapacağı tanıtım çalışmalarıyla 2010 yılında 1 milyar dolarlık zeytin ve zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmeyi hedefliyor.

SU ÜRÜNLERİ TANITIM GRUBU HIZLI GELİYOR

İhracatta altın dönemini yaşayan su ürünleri sektörü, Su Ürünleri Tanıtım Grubu kurulmasını kararlaştırdı. Bu yıl yakaladığı yüzde 58'lik ihracat artışı ile rekora imza atan Su ürünleri sektörü, üç tarafı denizlerle çevrili ülkemizin su ürünleri potansiyelinin hakettiği şekilde değerlendirilmesi için çalışmalar yürütecek.

TANITIM GRUPLARI NASIL KURULUYOR?

Bir sektörde Tanıtım Grubu kurulabilmesi için o sektörde faaliyet gösteren ihracatçı birliğinin ya da birden fazla ihracatçı birliği varsa hepsinin genel kurullarında tanıtım grubu kurulması ile ilgili karar alması ve bütçe için ek bir nisbi aidat belirlemesi gerekiyor.Bu aşamalardan sonra Dış Ticaret Müsteşarlığı'nın onayı ile tanıtım grubu kurulmuş oluyor.

No comments: