Tuesday, January 15, 2008

Didimli Çiftçilere Zeytin Budama ve Bakım Kursu


İhlas Haber Ajansı
15 Ocak 2008 Salı


Didim İlçe Tarım Müdürlüğü, İlçe Ziraat Odasının ve İlçe Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü tarafından ortaklaşa hazırlanan proje kapsamında çiftçilere yönelik olarak "Zeytin Budama ve Bakım Kursu" düzenlendi. Kurs programının başlaması dolayısıyla Didim Ticaret Odası Konferans Salonu'nda düzenlenen törene İlçe Tarım Müdür Cemal Öksüz, İlçe Halk Eğitim Merkezi Müdürü Sezai Koçar, Didim Ziraat Odası Başkanı Ahmet Çetin, Ziraat Odası Meclis Başkanı Bahattin Gökdemir ve kursiyerler katıldı.

Törenin açılışında konuşan Didim Halk Eğitimi Merkezi Müdürü Sezai Koçar, kursların Didim ve Akyeniköy Beldesi'nde eş zamanlı olarak başladığını söyledi. Kurslara Didim'den 24 ve Akyeniköy'den 36 çiftçinin katıldığını belirten Koçar, "Toplam 100 saat sürecek olan kurs programı iki hafta gibi bir süreye yayılacak eğitimlerin ilk haftasında teorik bilgiler, ikinci haftasında ise arazide ağaç budama teknikleri konusunda uygulamalı olarak eğitimler verilecek. Kursu başarıyla tamamlayan çiftçilerimize sertifika verilecek. Üç kurumun birlikte yürüttüğü bu çalışmanın amacı, bilinçli olarak zeytin yetiştiriciliğinin yapılması, mevcut ekili zeytinlerde verimi artırılması ve toprak reformu ile verilen zeytinlerin güncel bilgilerle yetiştirilmesini sağlamaktır" dedi.

No comments: