Tuesday, November 13, 2007

Artık zeytinyağı tadım uzmanlarımız da var


Durmuş ODABAŞI - Adım Adım EGE
Yeni Asır
13 kasım 2007,Salı


Aydın'daki Zeytin ve Zeytinyağı Şenliği'nin "panel" bölümünün ardından, Aydın Ticaret Borsası'nın açtığı "zeytinyağı üadım kursu"ndan mezun olanlara sertifikaları da verildi.
Bu kurs, zeytinyağı sınıflandırması için, dünyada çok önem verilen dalda açılan ilk kurs özelliğini de taşıyor.
Kurs birincisi Fevzi Çondur, ikinci Zübeyde Öztürk Yağcı, Kader Çetin Aydın ticaret Borsası Başkanı Aydın Ağababaoğlu tarafından plaketle ödüllendirilirken, kursun diğer mezunları da Mehmet Atay, Öznur Ayşe Girit, Orhan Önal, Hüseyin Yıldırım, Mustafa Küçük, Burcu Keser, Metin Kuseyri, Deniz Ataç oldu.
Şu sıralar İstanbul'da yaşayan Deniz Ataç'ı Egeliler yakından tanır.
Bir dönem, Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçı Birliği başkanlığı da yapan Deniz Hanım, Türkiye İş Bankası'nın sahibi olduğu Ant Gıda'nın genel müdürüydü. Firmanın üretimi olan Fora markalı zeytinlerini yurtiçi ve dışında başarı ile tanıtan isimdir.
Eski başkan Deniz Ataç'a sertifikasını, yeni başkan Ali Nedim Güreli verdi.
Dileriz, zeytinyağı üretici ve şişeleyicileri, bu kursun mezunlarını işsiz bırakmaz.
Panelde söz alarak duygusal bir konuşmaya da imza atan "tadım kursu sertifikalı" Deniz Ataç şöyle dedi;
- Her yıl bir yerlerde toplanıp zeytin ve zeytinyağının sorunlarını konuşuyoruz. Ancak hiç bir sonuca varamıyoruz. Bunca zamandır yapılan masraflara yazık oluyor. Çünkü politika oluşturma yetkisine sahip kişiler harekete geçmiyor. Burada parlemento temsilcileri varken söyleyelim. Bu toplantıların bir başarıya ulaşması için yetki sahiplerini göreve çağırıyoruz.
Deniz Hamın'ın sözünü ettiği "parlamento temsilcileri" AKP Aydın Milletvekili Ahmet Ertürk ve CHP Aydın Milletvekili Özlem Çerçioğlu idi.

Zeytincilikte, Güneydoğu Anadolu da söz sahibi oluyor
Panel sonrası otele dönerken bindiğimiz otobüste, çevresindeki insanlarla kısa sürede iletişim kurması ile dikkatimizi çeken iki kişi ile sohbet zemini arıyoruz;
- İsminizi öğrenebilir miyiz?
- Erkut Temiz.
- Nereden katılıyorsunuz şenliğe?
- Diyarbakır'dan katılıyorum.
- Ne iş yapıyorsunuz Diyarbakır'da?
- Gıda toptancısıyım. Aynı zamanda Diyarbakır Ticaret Borsası Yönetim Kurulu üyesiyim.
- Sizi tanıyalım?
- Benim adım Erkan Doğan.
- Siz nereden katılıyorsunuz?
- Mardin-Derik'ten.
- Ne işle uğraşıyorsunuz?
- Zeytin üreticisiyim. Aynı zamanda Mardin İli Zeytin Üreticileri Birliği Başkanıyım.
- Güzel oluyor mu ürettiğiniz zeytinler?
- Çok güzel oluyor. Derik zeytini çok güzel ve lezzetlidir.
- Lezzeti nereden geliyor sizce?
- Toprağından... Gerçekten çok lezzetli. Adresinizi verin, size de gönderelim zeytinimizden. Çok beğeneceksiniz.
- Güneydoğuda zeytin çok mu?
- Derik'te eskiden beri vardır. Ama son yıllarda tüm bölgede tam bir zeytin fidanı dikim seferberliği başladı. Her taraf zeytin ağacı oldu.
- Aydın'daki Zeytin Şenliği'nden nasıl haberiniz oldu?
- Biz ikimiz de davetliyiz.

"Tadımcı"ların duayeni...
Aydın'da, genç zeytinyağı tadım uzmanlarına sertifika verilirken, "bu işin duayeni" olarak tanıtılan Selim Kantarcı'ya da plaket verildi.
O kalabalıkta görüşme fırsatı bulamadığımız Ayvalıklı İşadamı Selim Bey'le, kaldığımız otel Nysa'nın bahçesinde karşılaşıyoruz.
- Merhaba Selim Bey. Biz de sizinle konuşmak istiyorduk. "Zeytinyağı tadımcılığı"nın çok yeni olduğu ülkemizde, sizin bu işi çok eskiden beri yaptığınızı duyunca merak ettik; kaç yıldır yapıyorsunuz bu işi?
- 30 yıldır yapıyorum.
- Nasıl unutmuyorsunuz tattığınız yağları?
- Numaralandırıyorum.
- Nasıl tadımcı olunur?
- Tadımcı, tada tada yetişir, çok tatmak denemek lazım.
- Siz 30 yıldır oldukça fazla zeytinyağı yuttunuz o zaman?
- Tadım için zeytinyağı yutmanıza gerek yok. Yutarsanız tadını alamazsınız.
- Bu işi ücretli mi yapıyorsunuz?
- Yok canım; eşe dosta yapıyoruz.

No comments: