Monday, November 26, 2007

Kuveytliler Yudum'u Suudilere Sattı


26 Kasım 2007 Pazartesi

SUUDİ Arabistanlı grup Savola, Yudum Gıda’yı National Bank of Kuwait’ten (NBK) 53.3 milyon dolara satın aldı. Savola’nın yemeklik yağlara odaklanan iştiraki Afia International’ın Yudum Gıda’yı satın aldığı haberleri Ameinfo.com internet sitesi ve Gulf Daily News gibi gazetelerde haber oldu. Savola, Yudum’un 2006 satışlarının 370 milyon riyali (197 milyon dolar), kárının ise 25 milyon riyali (13 milyon dolar) bulduğunu açıkladı. Türk şirketin iki fabrikasında yerel pazar için 120 bin ton ayçiçeği, zeytin ve mısır yağı ürettiği bildirildi. Savola’nın finansal danışmanı Swicorp, Yudum’un Türkiye’de ayçiçek yağının yüzde 25’ini karşıladığını açıkladı. Kuveytli NBK Capital Equity Partners, Yudum’u geçen mayısta Bedminster Capital’in yönettiği Southeast Europe Equity Fund’dan satın almıştı.

No comments: