Akdenizli olununca zeytinle aşk başlıyor zaten. Zeytinsiz kahvaltı, zeytinyağlısız yemek olmuyor. Sadece yemek mi güzel olan? Ya kültürü!... Bu blog, aşkımız zeytin ve zeytinyağı ile bilgileri sizinle paylaşmak arzumuzdan doğdu. Koray & Hakkı Yazıcı e-posta : mhyazici@gmail.com
Sunday, November 11, 2007
İnternette sohbet grubu kurdu, zeytinyağında dostluğun markasını yarattı
Sinan Doğan /REFERANS GAZETESİ
10.11.2007
Gazeteci Zafer Özer, 2 yıl önce internet üzerinde zeytinyağı sohbet grubu kurduğunda, gönüllü sayısı 10 bine yaklaşacak bir organizasyonun ilk temellerini attığının farkında değildi. Sohbet platformu hızla büyürken, sanal âlemden gerçek hayata geçen yüzlerce insan bir dernek çatısı altında birleşti, kendi dergilerini kurdu, fuarını düzenledi,projelerini üretti. Bugün 500'e yaklaşan resmi üyeye sahip olan Zeytin ve Zeytinyağı Derneği (Zeytindostu) projesinin ardında büyük bir iletişim başarısı ve marka yaratma öyküsü yatıyor. Dernek şimdiden Türkiye'deki kamu kuruluşları ve uluslararası zeytinyağı örgütleri tarafından sektörün sivil toplum kuruluşu olarak kabul edilmiş durumda. Yaklaşık 20 yılını gazetecilik mesleğine veren Zafer Özer, zeytinyağı sektörünü aynı çatı altında toplayan iletişim formülü yaratırken geçmiş tecrübelerinden yararlandı. Zeytinyağı sektörüne gazetecilik yaptığı sırada ilgi duyan Özer, "Barışın sembolü olan bir üründe uzlaşmazlık, geçimsizlik ortamı ve en önemlisi iletişim kopukluğu yaşandığını gördüm. Google üzerinde başlattığım sohbet platformu ile sektöre iletişim seçeneği sunmak istedim. Bu platform halka halka büyüdü. Fikirler açıkça tartışılmaya başlandı. Üreticisi, tüketicisi,ihracatçısı aynı yerde bir araya gelme fırsatını yakaladı. Zeytine gönül veren anlamında Zeytindostu kavramı ortaya çıktı. Mart 2006'da ise Zeytindostu Zeytin ve Zeytinyağı Derneği'ni kurduk. Bugün Türkiye'nin çeşitli bölgelerinde ve Çin, Amerika gibi ülkelerde üyelerimiz var" diye konuştu.
Zeytinyağı kervanı yola çıkacak
Antik dönemde zeytin ülkesi olan Türkiye'nin bugün yeterince zeytinyağı tüketmediğini ifade eden Özer, zeytin dostlarıyla her biraraya gelişlerinde sıkıntının tanıtım ve pazarlamadan kaynaklandığını gördüğünü söyledi. Özer, "Projeleri de buna göre şekillendirdik.Hedefimizi kişi başı 1 kilogram olan tüketimi en kısa sürede 2 kilograma çıkarmak olarak belirledik. Ocakta Türkiye'nin ilk uluslararası zeytin ve zeytinyağı fuarı olan Anatolive'i düzenledik.Zeytinin barış sembolü olması nedeniyle Türk ve Yunan aşçılarını barış salatası yapmak üzere bir araya getirdik. Uluslararası Zeytinyağı Konseyi Başkanı'nı fuarda ağırladık. Zeytindostu projesinde tüm iletişim araçlarını kullanmak istiyoruz. Bunun için sektörün tek dergisi Z&Z Akdeniz Kültürü dergisini yayımlıyoruz. 60 ilde 4 ay boyunca dolaşacağımız 'Zeytindostu Kervanı Projesi'ni hazırladık.Zeytinyağı ürünlerini 2 milyon kişiye tanıtacağımız TIR, bu baharda yola çıkacak. Çeşitli şenlik ve etkinliklerle Anadolu'da yeniden zeytinyağını sevdireceğiz. Uzman ve uluslararası alanda tanınan zeytinyağı tadımcısı yetiştirmek için de çalışıyoruz. 1. Ulusal Naturel Sızma Zeytinyağı Kalite Yarışması düzenleyeceğiz.Projelerimizin hem ulusal, hem uluslararası boyutu mutlaka var" dedi.Zafer Özer, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu, zeytinyağının Turquality kapsamına alınması projelerinde de önemli görev üstlendiklerini açıkladı.
Bu başarı başka üründe yakalanamaz
Zeytindostu Projesi'nin; üreten, tüketen, satan, zeytin hakkında şiir yazan, sadece "zeytini seviyorum" diyen herkesi kucaklamayı amaçladığını anlatan Özer, üyeleri arasında ev hanımının da bilim adamının da yer aldığını söyledi. Başka tarımsal üründe bu tür bir organizasyonun aynı başarıyı yakalayamayacağını savunan Özer, şunları söyledi: "Çünkü zeytin farklı bir ürün. Bir kere ağaç olduğu için kalıcı. Aynı zamanda sağlık için yararları biliniyor. Öte yandan antik çağlardan bugüne kadar barışın ve dostluğun sembolü. Anadolu'da birçok kültürün sırtını dayadığı bir öğe. Zaten hedefimiz de bu; zeytini doğduğu topraklarda yeniden ayağa kaldırmak."
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment