Akdenizli olununca zeytinle aşk başlıyor zaten. Zeytinsiz kahvaltı, zeytinyağlısız yemek olmuyor. Sadece yemek mi güzel olan? Ya kültürü!... Bu blog, aşkımız zeytin ve zeytinyağı ile bilgileri sizinle paylaşmak arzumuzdan doğdu. Koray & Hakkı Yazıcı e-posta : mhyazici@gmail.com
Friday, November 30, 2007
Sonbahar yağmurları daldaki ürünü kurtardı, zeytinyağına zam beklemiyoruz
Harun Çümen / Akhisar
Zaman
30 Kasım 2007, Cuma
Keskinoğlu Şirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu
Kuraklık sebebiyle hububat, süt ürünleri, makarna, ayçiçeği yağı başta olmak üzere birçok ürünün fiyatı arttı.
Zeytinin 'yok yılı' olmasının da etkisiyle zeytinyağının pahalı olacağı dile getirilirken, Ravika markasıyla sektöre iki yıl önce hızlı giren Keskinoğlu Şirketler Grubu'nun Yönetim Kurulu Üyesi Keskin Keskinoğlu'ndan tüketiciyi sevindiren açıklama geldi. Tavukçuluk sektöründe 44'üncü yılını dolduran markanın sözcüsü Keskinoğlu, zeytinyağı fiyatının artmayacağını söyledi. Kurak geçen yazın, ağaçları etkilediğini; ancak son zamanlarda yağan sonbahar yağmurlarının ürünü olumlu etkilediğini belirten Keskinoğlu, ayrıca geçen yıldan kalan 50 bin ton stok bulunduğunu ifade ederek, "Zaten fiyatlar, dünya piyasasına göre yüzde 10-12 yüksek. Dolayısıyla zam gelmesini beklemiyoruz." dedi.
Ravika Zeytinyağları, Manisa Akhisar'ın Ravika köyünde, 100 dönüm arazi üzerinde Keskinoğlu'nun kurucusu İsmail Keskinoğlu'nun anısına 1856 yılına ait tarihî makineler kullanılarak üretiliyor. Merhum Keskinoğlu'nun 1900'da doğduğu, Yunanistan'ın Drama kasabasına bağlı Ravika köyü örnek alınarak inşa edilen köyde yetiştirilen zeytin ağaçlarından toplanan zeytinler, Drama Yağhanesi'nde soğuk sıkım yöntemiyle yağa dönüşüyor. Türkiye'de bir benzerinin olmadığı köyde basın mensuplarına açıklamalar yapan Keskin Keskinoğlu, zeytinyağının ağırlıklı olarak Ege, Akdeniz, Marmara ile İç Anadolu'nun bir bölümünde tüketildiğini, Ankara'nın ötesinde bilinmediğini kaydetti. Kişi başına tüketimin de yılda 1 litre olduğunu bildiren Keskinoğlu, tüketimi artırmak için fiyatları düşürdüklerini ve yüzde 2-3 gibi düşük kâr marjlarıyla satış yaptıklarını belirterek, "Türkiye'de 6 bin 735 satış noktamız var. BİM, Migros, Carrefoursa başta olmak üzere marketlerde 5,5-6,5 YTL arasında satıyoruz litresini. Uygun fiyat olunca tüketim de artıyor. Marketlerde gözlemliyoruz bunu. Migros'ta 1 birimden 1,2 birime çıktı satışımız. Sıfır kolesterole sahip olması, sağlığa faydaları sebebiyle daha çok tercih edilmeye başlandı. Tüketimin yüzde 15 artmasını bekliyoruz." diye konuştu. Keskinoğlu, kişi başına tüketimin Yunanistan'da 22, İtalya ve İspanya'da 12 litre olduğuna dikkat çekerek daha alınacak çok yol olduğunu vurguladı. Ağırlıklı olarak natürel sızma zeytinyağı satılıyor. Kimyasal hiçbir katkısı olmayan ve asit oranı 1'in altındaki sızma zeytinyağı satışlarda yüzde 75-80'lik paya sahip. 3-5 aside sahip olan Riviera türü ise rafineri tesislerinde kimyasal işlemlerden geçiriliyor. Daha hafif olan Riviera'nın fiyatı yüzde 10-15 daha ucuz.
12 bin tonluk yeni dolum tesisi
2005 yılında 4 milyon YTL'lik yatırımla kurulan Ravika, düşük fiyatıyla pazarı altüst ederken gelen yoğun talep sebebiyle üretimini artırdı. Ambalaj ve logo değişikliği yapan şirket, 2,5 milyon YTL'lik yatırımla yeni dolumhane tesisi kurdu ve yıllık dolum kapasitesini 12 bin tona ulaştırdı. Böylece toplam üretimin yüzde 7,5'ini karşılamak için altyapısını tamamladı ve zeytinyağı, grubun ana iş kollarından biri oldu. Başarılı bir yıl geçiren Ravika, 2007'yi yüzde 5'lik pazar payı ve 19 milyon YTL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Fiji Adaları, ABD, Kanada, Çin, Hong Kong, Rusya, Bosna-Hersek, Azerbaycan, Makedonya ve Kosova'ya ihracat yapan firma, 11 ayda toplam 300 bin litre zeytinyağını yurtdışına sattı. Önümüzdeki yıl Singapur, Tayland, Norveç, Hırvatistan, Özbekistan, Kazakistan pazarına girmeyi, Almanya ve Danimarka'ya organik zeytinyağı ihracatı gerçekleştirmeyi hedefleyen Ravika, cirosunu 36 milyon YTL'ye, pazar payını da yüzde 9'a çıkarmayı planlıyor. Çin'e 750 bin litre zeytinyağı satmayı hedefleyen Ravika'da 30 kişi çalışıyor. Keskinoğlu Şirketler Grubu, piliç eti, yumurta, yem, viol, doğal gübre ve kağıt bazlı sarf sağlık malzemeleri alanlarında da faaliyet gösteriyor. Toplam 3 bin kişiye iş veren Keskinoğlu, 2007'yi yüzde 40 büyüyerek 290 milyon YTL ciroyla tamamlamayı planlıyor.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment