Monday, November 05, 2007

Zeytinyağı Tadım Komisyonu Kurun


03.11.2007

İTALYA Ulusal Zeytinyağı Tadımcılar Birliği Kimya Bölüm Başkanı Mauro Amelio, zeytinyağı tadım uzmanlarının katılımıyla Türkiye’de bir zeytinyağı tadım komisyonunun kurulması gerektiğini, bu komisyonun kurulmasıyla Türk zeytinyağının kalitesinin daha da artabileceğini söyledi.

Mauro Amelio:Zeytinyağının kalitesi hasatta başlar‏
Aydın 1. Zeytinyağı Şenliği kapsamında zeytinyağı tadım uzmanlığı eğitimi veren Amelio, zeytinyağının kalitesinin hasatta başladığını, daha sonra sıkım ve şişelemeyle devam ettiğini belirtti. Amelio, zeytinin hasat zamanının bölgeden bölgeye değişiklik gösterdiğini, kaliteli bir zeytinyağı elde etmenin koşullarından birinin de doğru zamanda hasat yapmak olduğunu söyledi. En kaliteli zeytinin bile kötü işlenmesi durumunda elde edilecek yağın, gereken kaliteyi yakalayamayacağını kaydeden Amelio, şu bilgileri verdi: "Kaliteli bir zeytinyağı üretebilmek için üretimin her aşamasını kontrol eden bir zeytinyağı tadım uzmanına ihtiyaç var. Duyusal özelliklerine göre zeytinyağını tadan bu uzmanların başlıca görevleri, zeytinyağı üretiminde meydana gelen kusurları en aza indirerek en iyi kaliteyi yakalamak, farklı yağları karıştırarak kaliteyi korumak ve en kaliteli yağı belirlemektir."

İtalya Ulusal Zeytinyağı Tadımcılar Birliği Kimya Bölüm Başkanı Mauro Amelio, zeytinyağı tadım uzmanlarının katılımıyla Türkiye'de bir zeytinyağı tadım komisyonunun kurulması gerektiğini, bu komisyonun kurulmasıyla Türk zeytinyağının kalitesinin daha da artabileceğini söyledi.

Amelio, şu bilgileri verdi:
"Kaliteli bir zeytinyağı üretebilmek için üretimin her aşamasını kontrol eden bir zeytinyağı tadım uzmanına ihtiyaç var. Duyusal özelliklerine göre zeytinyağını tadan bu uzmanların başlıca görevleri, zeytinyağı üretiminde meydana gelen kusurları en aza indirerek en iyi kaliteyi yakalamak, farklı yağları karıştırarak kaliteyi korumak ve en kaliteli yağı belirlemektir."

Kaliteli zeytinyağı belirlenmesi için konunun uzmanları tarafından sınıflandırma yapılması gerektiğini vurgulayan Amelio, şöyle devam etti:
"Profesyonel zeytinyağı tadımın yapılabilmesi için tadım komisyonlarının kurulması gerekli. Mesela İtalya'nın her bölgesinin ayrı bir tadım komisyonu var. 8 veya 12 kişiden oluşan resmi nitelikteki bu komisyonlar, yağı sınıflandırarak ne olduğuna karar verir. Türkiye öncelikle kendi tadım uzmanlarını yetiştirilmeli. Daha sonraki
süreçte ise zeytinyağı tadım uzmanlarının katılımıyla Türkiye'de bir zeytinyağı tadım komisyonunun kurulması Türk zeytinyağının kalitesini daha da artırabilir."

-"TÜRKLER AZ ZEYTİNYAĞI TÜKETİYOR"-
Türkiye'de kişi başına yıllık zeytinyağı tüketiminin 800 gram ile 1 kilogram arasında olduğunu bildiren Amelio, bunun ekonomik ve kültürel nedenlerden kaynaklandığını, Yunanistan'da bu rakamın 22 kilo, İtalya'da ise 12 kilo olduğunu, İtalya'da yerli üretimin iç pazara yetmediğini, bu nedenle Kuzey Afrika ülkelerinden satın alma yoluna gidildiğini söyledi.

No comments: